Set Kolesterol Shaklee Elak Masalah Kronik Berat Lain

Set Kolesterol Shaklee Elak Masalah Kronik Berat Lain

Kolesterol adalah sejenis lemak yang diperlukan oleh tubuh untuk bekerja dengan baik. Badan anda boleh menghasilkan kolesterol dan juga mendapatkannya daripada sumber makanan. Terdapat dua jenis kolesterol iaitu kolesterol ‘baik’ dan ‘buruk’. Jadi kena ambil set kolesterol shaklee untuk kesihatan anda.

Masalah Kolesterol

Kolesterol dibawa oleh darah dalam bentuk lipoprotein, iaitu kombinasi lemak dan protein. Terdapat dua jenis lipoprotein iaitu lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) dan lipoprotein berketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL dianggap kolesterol ‘jahat’ kerana kadar LDL tinggi boleh menyebabkan mendakan kolesterol di dalam saluran darah (aterosklerosis). Kolesterol HDL pula di panggil kolesterol ‘baik’ kerana berfungsi untuk membawa kolesterol kembali ke dalam hati.

masalah kolesterol tinggi berlaku apabila kandungan kolesterol di dalam darah meningkat melebihi paras normal. Keadaan ini lazimnya dikesan melalui ujian darah kerana masalah kolesterol tinggi tidak mempunyai tanda awal .

Apabila paras kolesterol meningkat tinggi, ini boleh membawa kepada penyempitan pembuluh darah dan salah satu risiko tinggi untuk mendapat penyakit jantung serta strok.

Kajian juga membuktikan asid Omega-3 daripada ikan dapat mengurangkan paras trigliserid seterusnya boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Pertubuhan Jantung Amerika mengesyorkan kita makan ikan sekurang-kurangnya dua kali seminggu untuk mendapatkan khasiat Omega-3.

Info :Perunding Kardiologi Hospital Pakar KPJ Tawakkal Dr Shahrol Anuar Mohd Yasin oleh HMetro

Kaki Tangan Kebas Mencucuk

Adakah anda kerap alami masalah dibawah:

  • Kaki atau tangan setiap masa rasa kebas
  • Terasa menyucuk di kaki, tangan, dada
  • Macam ada semut di merata badan
  • Kepala sering rasa pening2

Masalah diatas jika tdk dicegah akan jadi lebih teruk, boleh bawa pelbagai masalah spt serangan jntung, strok, lumpuh. Punca utama terjadi kerana salur darah tersumbat dgn kolesterol dan lemak daripada makanan2 yg kita makan selama bertahun2 dgn tidak mengamalkan makanan seimbang & juga tidak melakukan aktiviti senaman .

Tanda-tanda Kolesterol tinggi

1. Sakit Dada

Kolesterol tinggi boleh menyebabkan pengumpulan lemak di dalam arteri. Keadaan ini sering membuat aliran darah ke jantung menjadi tidak lancar. Sakit pada dada sering berhubungan dengan keadaan ini. Namun biasanya sering tidak diperhatikan dan dianggap sebagai rasa terlalu letih. Sakit boleh mencetuskan aliran darah yang tidak lancar dan boleh menjadi tanda munculnya gejala penyakit jantung.

2. Sakit Kaki dan Tangan

Orang yang mempunyai kadar kolesterol yang tinggi juga boleh mengalami rasa sakit pada bahagian tangan dan kaki. Rasa sakit ditakrifkan sebagai perasaan tidak selesa, sakit ketika digunakan untuk mengangkat benda dan sukar untuk digerakkan. Pada orang tua juga akan merasa panas dan sesemut pada kaki dan tangan sehingga menjejaskan fungsinya. Hal ini menjadi petanda bahawa kolesterol sudah menyebabkan aliran darah pada bahagian kaki dan tangan menjadi tidak lancar.

3. Sukar Bernafas

Kolesterol yang tinggi juga boleh menyebabkan pernafasan menjadi tidak selesa. Keadaan ini terjadi ketika ada banyak kolesterol yang sudah terkumpul pada aliran arteri jantung. Jantung sudah tidak boleh mengepam darah dengan baik akibatnya tubuh mengalami kekurangan oksigen. Orang yang sudah menderita stroke boleh mengalami sesak nafas yang lebih buruk. Gejala ini juga sering terjadi pada orang yang mengalami obesiti.

4. Tubuh Sangat Letih

Tubuh yang sangat letih boleh terjadi pada semua orang yang mengalami gangguan kolesterol tinggi. Masalah utamanya adalah ketika tubuh sebenarnya tidak mendapat aliran darah yang cukup dan kadar oksigen yang sangat rendah. Berbagai organ tubuh dipaksa untuk melakukan metabolisme dengan kadar lebih tinggi sementara jantung dan pembuluh darah juga bermasalah. Bagi pesakit diabetes maka keadaan boleh sangat membimbangkan kerana kadar gula yang terlalu tinggi dan insulin yang sangat rendah.

5. Otot Kaki Lemah

Pesakit darah tinggi yang mengalami kolesterol tinggi juga boleh mengalami otot kaki yang sangat lemah. Walaupun keadaan ini juga boleh terjadi pada semua orang yang mempunyai kadar kolesterol tinggi. Hal ini terjadi apabila arteri tidak mendapat aliran darah yang cukup sehingga otot kaki menjadi sangat lemah. Bahkan keadaannya boleh menyebabkan pesakit mudah jatuh.

6. Sakit Leher dan Belakang

Sakit leher dan punggung juga boleh berlaku pada pesakit kolesterol tinggi. Tekanan darah tinggi sudah menyebabkan penyempitan pembuluh darah kerana adanya plak dari kolesterol. Rasa sakit sering disebutkan seperti gejala yang tidak selesa pada leher dan kaki. Bahkan boleh menjadi sakit kepala yang berat kerana tidak ada cukup aliran darah ke bahagian otak.

7. Sakit Kepala

Sakit kepala yang sering berlaku pada pesakit hipertensi. Ini adalah keadaan yang sangat berbahaya kerana kemungkinan tekanan darah sangat tinggi. Aliran darah yang terlalu tinggi melalui arteri boleh menyebabkan sumbatan plak bocor atau pecah. Jika terjadi di bahagian otak maka boleh menyebabkan kerosakan pembuluh darah. Sakit kepala juga boleh menjadi petanda stroke yang menjadi indiksi serangan awal yang baru muncul.

8. Kehilangan Imbangan

Ketika pesakit kolesterol tinggi merasa tidak selesa, maka ia juga akan kehilangan keseimbangan. Otot kaki dan tangan sudah sangat lemah. Sementara arteri dalam tubuh tidak mendapat aliran darah yang cukup. Ketika ada sistem saraf pusat yang mengalami gangguan akibat plak kolesterol pada arteri maka boleh membuat pesakit tidak mempunyai keseimbangan. Keadaan ini sering berlaku pada orang lanjut usia yang mendapat serangan strok ketika terjatuh. Pesakit tekanan darah tinggi harus waspada dengan gejala ini.

9. Muka Merah

Kolesterol yang terlalu tinggi pada pesakit tekanan darah tinggi juga boleh menyebabkan pembuluh darah di bahagian wajah membesar. Keadaan ini boleh menyebabkan wajah menjadi sangat merah seperti terbakar. Bahkan ketika tekanan darah sangat tinggi maka boleh menyebabkan wajah menjadi tidak selesa, panas dan gangguan emosi. Ketika hal ini terjadi maka boleh menyebabkan serangan darah tinggi yang lebih buruk.

10. Mual dan Muntah

Kadar kolesterol yang sangat tinggi juga boleh menyebabkan saluran pencernaan mengalami gangguan. Rasa mual dan muntah paling sering terjadi kerana tubuh tidak boleh menerima makanan dengan baik. Gejala akan lebih buruk jika muncul gejala lain seperti sakit kepala dan nafsu makan yang menurun. Level ini sering menyebabkan pesakit kehilangan kesedaran atau pengsan. Untuk mengelakkan risiko yang lebih buruk maka pesakit perlu mendapatkan rawatan yang tepat.

11. Emosi Tidak Stabil

Ciri ciri kolesterol tinggi yang jarang orang tahu adalah emosi yang tidak stabil. Orang yang mengalami gangguan kolesterol tinggi juga sering mengalami gangguan emosi. Mereka menjadi lebih mudah marah walaupun hanya kerana masalah yang kecil. Hal ini disebabkan ketika kolesterol sudah menganggu masalah aliran darah sehingga membuat tubuh tidak selesa. Gejala lain seperti sakit kepala, tubuh yang sangat lelah dan perasaan bimbang sering membuat pesakit tidak dapat mengawal emosi.

12. Masalah Sesemut

Kaki sering kebas ketika duduk bersila atau pada masa tangan menyangah kepala merupakan salah satu tanda anda mengalami kolesterol yang tinggi.

VIVIX Shaklee MERAH

Set Kolesterol Shaklee

Kenapa Vivix Dalam Set Kolesterol Shaklee

Antioksidan yang terdapat dalam Vivix boleh membantu melindungi sel termasuklah sel pada sekitar bahagian salur darah. Bagi mereka yang mengalami masalah kolesterol yang tinggi adalah disebabkan oleh plak atau kolesterol berlebihan dalam salur darah. Plak ini akan menyumbatkan salur darah anda dan seterusnya menyekat aliran darah.

Jadi, apabila kita mengambil Vivix, salur darah kita akan dilindungi daripada kerosakan. Oleh sebab itu, kolesterol tidak boleh menempel pada salur darah. Ini menjadikan salur darah tersebut tidak tersumbat dan tidak tersekat lagi. Darah akan mengalir dengan lancar.

omega guard shaklee dua botol baru.jpg

Kerap tegang leher tanda kolesterol tinggi?

Omega Guard tolong flush-out kolesterol jahat dan bersihkan salur darah dan kawal tekanan darah kasi turun dan cantik je duduk dalam kawasan. Bila kolesterol terkawal, tekanan darah dah normal, jantung pun akan terlindung sama dan berkuranglah risiko strok akibat salur darah yang tersumbat dan penyakit jantung koronari.

Phytocol

Fisoterol secara strukturnya adalah sama dengan kolestrol dan bersaing dengan kolestrol untuk penyerapan di dalam usus justeru meninggalkan kolestrol. Ini bermaksud, lebih banyak fisoterol yang dimiliki tubuh anda, lebih kurang kolestrol yang diserap didalam badan! Anda juga berpeluang menurunkan paras kolestrol LDL anda dengan pengambilan fisoterol. Pyhtocol-ST sangat membantu dalam menurunkan paras kolesterol.

Bagimana Fitosterol bertindak???

Strukturnya sama seperti kolestrol. Bersaing dan akan kalahkan kolestrol dalam penyerapan di dalam usus. Fitosterol secara aktif menyekat kolestrol dari diserap ke dalam saluran darah & menyingkirnya dari tubuh.

Omega Guard Shaklee mengandungi asid lemak omega-3 yang disarankan bagi membantu menyingkirkan kolestrol yang tidak diperlukan dalam darah. Ia mengandungi bukan sahaja asid lemak omega 3 malah EPA dan DHA. Omega-3 menurunkan paras trigliserida, LDL (kolesterol jahat) dan menaikkan paras HDL (kolesterol baik).

Senang cerita, Omega Guard boleh menyingkirkan kolestrol yg ada dlm saruran darah. ambil supplement bukan bermakna sakan makan tak hinggat dunia juga tau. macam kita bawa kereta. kena pakai tali keledar dan still kena bawa kereta elok elok, ikut peraturan.

Testimoni Set Kolesterol Shaklee

supplement elak kolesterol tinggi

testimoni set kolesterol shaklee

testimoni set kolesterol shaklee

testimoni set kolesterol shaklee

testimoni set kolesterol shaklee

 

testimoni set kolesterol shaklee

set kolesterol shaklee

 

set kolesterol shaklee

testimoni set kolesterol shaklee

Nak Order Set Kolesterol Shaklee

siapa nak order set ni boleh hubungi Ainul . Area Lembah Klang ni Ainul boleh COD kan.

www.wasap.my/60133612717/kolesterol

Leave a Reply

Open chat