Set Sendi Tulang Shaklee

Set Sendi Tulang Shaklee

Set Sendi  Tulang Shaklee , Omega Guard Shaklee, OsteMatrix Shaklee

Fungsi-Fungsi Omega Guard Shaklee

🐟 Pengambilan asid lemak omega 3 dengan glucosamine dapat meningkatkan kesihatan sendi berbanding pengambilan glucosamine sahaja.
🐟 Melambatkan penyusutan tulang rawan.
🐟 Mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi.
🐟 Bertindak sebagai pelincir agar pergerakan sendi-sendi lebih bebas.

Fungsi-Fungsi OsteMatrix Shaklee

💪 Pengambilan kalsium bukan sahaja menguatkan tulang tetapi juga mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis.
💪 Menggalakan komposisi tulang dan tulang rawan.
💪 Menghalang pereputan tulang.

Jom hadiahkan setsendi utk mak abah di kampung

 

Supplement Shaklee Sakit Sendi Sakit Urat .Pakcik 80tahun Sihat Amalkan 8tahun Set ini

Supplement Shaklee Sakit Sendi Sakit Urat .Pakcik 80tahun Sihat Amalkan 8tahun Set ini

Sakit sendi, sakit urat bukan penyakit orang tua sahaja malah baru 20an, awal 30an ada yang mula sakit sana sini. susah nak jalan, susah nak berdiri lama, nak bangun duduk solat pun sakit. makin lama orang makin cepat tua dari usia mereka. kenapa? pastikan disebabkan pemakanan, gaya hidup, aktiviti harian yang sudah kurang menggunakan kudrat.  zaman sekarang kita banyak bekerja di depan komputer, handphone yang membuatkan kita banyak duduk tanpa banyak pergerakkan

Tahukah anda bahawa sakit sendi atau arthritis sedang dihadapi oleh 6,059 pesakit di seluruh Malaysia?

Dalam nisbah tujuh wanita dan seorang lelaki, pesakit kebanyakannya adalah wanita berusia dari 21 hingga 60 tahun.

kredit : BeritaHarian

 

Selain jaga pemakanan, ubah gaya hidup yang lebih sihat, bersenam, pastikan BMI normal. Amalkan Supplement antara yang membantu supaya badan lebih sihat.  Amalkan supplement perlu dari awal ye sebab supplement untuk kita sihat, cegah dari sakit. kalau sakit kena lah makan ubat . Jadi nak elak dari sakit benda wajib seperti jaga pemakanan, bersenam, makan supplement kena buat

 

Supplement Shaklee Sakit Sendi Sakit Urat .Pakcik 80tahun Sihat Amalkan 8tahun Set ini

 

 

Tengok pakcik ni tak macam 80 tahun kan. Pada usia begini sangat berharap kita sohat, boleh berjalan, boleh uruskan diri dengan baik supaya tak susahkan anak anak , orang yang menjaga kita

Mertua saya pada usia 72tahun pun sangat sihat. masih kuat ke sana sini dengan pelbagai aktiviti . Malah boleh lagi travel ke sana sini hadiri event

 

Supplement bukan ubat ye. kalau ada sakit kena makan ubat. Supplement kita ambil untuk bagi nutrisi pada badan kita dan badan kita sendiri bila dah sihat akan berfungsi dengan baik

 

1) Vivix

Vivix mengandungi Resveratrol. Resveratrol boleh membantu;

1) Mengekalkan dan memperbaiki fungsidan struktur sendi.
2) Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Seterusnya mengekalkan penyelengaraan yang baik pada sendi normal juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah faedah yang positif daripada segi;

– Kelebaran ruang sendi ( Joint Space Width On Radiographs)
– Pergerakkan
-Kekakuan (Stiffness)
– Ketidakselesaan sendi.

 

2) Omega Guard

Mengurangkan inflamasi,kerana omega guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega-3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada hanya mengambil glukosamina sahaja.

 

3) Ostematrix

Kalsium penting untuk kesihatan otot,tulang dan ligamen, manakala magnesium pula di perlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bukan sahaja membantu menguatkan tulang bahkan ia juga membantu mengurangkan gejala osteoporosis.

 

4) Alfalfa

Alfalfa boleh membantu dengan cara meneutralkan dan mengurangkan tinggi paras asid urik dalam darah pesakit Gout.

Alfalfa mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi.

Maka pengambilan alfalfa mampu mengurangkan rasa sakit pada bahagian kaki dan tumit yang bengkak kerana serangan gout.

Sakit Sendi Berkurang Selepas Makan Shaklee

sakit sendi lutut berkurang lepas minum vivix shaklee

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 6 : SITI ROZITA OTHMAN

[SAKIT SENDI DAN LUTUT BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]

Apa perasaan anda bila terseliuh, kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut . Betul tak..?

Begitu lah yang terjadi pada saya . Dua kejadian lain hari. Lain masa tetapi pada bulan yang sama. Bulan lepas kan musim hujan. Jadi kerap ulang alik ke dapur. Yelah kan seharian hujan. anak-anak pula kejap-kejap nak susu..kejap2 masuk bilik air, pastu lapar balik.

Tak senang duduk melayan 3 beradik ni. Husna pulak baru belajar tak gunakan pampers. Jadi tumpu pada dia lebih. Huzaifah pula ada permainan baru. Suka buka tutup peti ais. Habis berkecah dia main air. Apa lagi.. tengah terkedek-kedek Kak Ita jalan ke dapur, terpelecok lah, tak perasan ada air. Nasib baik tak jatuh gedebuk. Selawat banyak-banyak. Nak marahkan Huzai dia apa tau kan.

Terkejut sebab kaki terpelecot. Cepat-cepat saya sapu krim Herbal Blend. Risaunya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Kejap-kejap tengok kaki ada kesan bengkak atau biru. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cepat-cepat saya ambil Vivix dan terus bancuh dengan kolagen. Alhamdulillah. Bangun pagi esoknya tak ada bengkak dan sakit kaki.

Selang beberapa hari saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Entah macam mana fikiran melayang masa tu. Agaknya lupa nak baca doa masuk tandas pun iyer juga.

Dipendekkan cerita, pinggang dan perut saya sakit akibat kesan terjatuh tu, saya sapu minyak panas di bahagian yang sakit dan minum Vivix campur kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali . Pagi dan malam. Dan sebelum tidur, saya makan Ostematrix 5 biji setiap hari.

Alhamdulillah sakit pinggang dah hilang, tiada apa-apa yang saya takutkan terjadi. Tetapi haid saya pula keluar terlampau banyak. Bila ke klinik doktor kata takde apa-apa , mungkin sebab hormon. Dalam masa sama saya pergi berurut . Mak bidan kata peranakkan saya turun sikit, Lagipun memang setiap 3 bulan saya akan berurut badan di kampung. Alhamdulillah semua nya baik-baik dan tiada apa yang perlu saya risaukan.

Dalam masa yang sama tekanan darah tinggi saya pun stabil. Maklumlah bila dah masuk umur 40-an ni semua nak kena jaga. Lebih-lebih lagi bab kesihatan ni. Mungkin ramai tak tahu bahawa kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi juga. Bukan hanya untuk cantik semata mata tau.

Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan Ostematrix, rasakan perbezaannya.

Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?

Kolagen Shaklee mempunyai unsur ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sebagai pelincir sendi.

Manakala Vivix pula membantu memperbaiki sel-sel badan kita. Memang terbaik lah setiap suplemen Shaklee . Pelbagai jenis dan setiap satunya mempunyai khasiatnya tersendiri.

Kita usaha untuk ke arah yang lebih sihat. Shaklee sahaja satu-satunya supplement brand yang terbukti berkesan melalui Landmark Study.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *