Set Gastrik Shaklee Berkesan Untuk Penderita Sakit Perut

Set Gastrik Shaklee Berkesan Untuk Penderita Sakit Perut

Gastrik ni bila datang menyerang adoii pedih dan sampai nak mampu nak bangun. Ada yang sampai muntah muntah. Nampak macam biasa tapi bila dah kena sahaja yang tahu azab nya. Jadi nak tak nak kena tahu dan cuba set gastrik shaklee sekarang.

Masalah Gastrik

Gastrik boleh merosakkan lapisan yang melindungi dinding perut kita. Gastrik adalah sakit dibahagian perut yang membuatkan anda tidak selesa. Penyakit ini terdiri daripada 3 jenis iaitu:

Gastritis ringan: Inflamasi (pembengkakan) pada bahagian lapisan perut bersentuhan dengan makanan.
Gastritis berat: Berlaku kecederaan (luka) berpanjangan pada bahagian lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.
Ulser gastrik (peptic ulcer): Merujuk kepada ulser perut. Ulser memberi maksud sejenis luka terbuka. Darah boleh dikesan dalam muntah atau najis.

Set Gastrik Shaklee

ESP

Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.

OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik.

PEPPERMINT-GINGER PLUS

Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas dsb.

ALFALFA COMPLEX

kandungan kalsium yg baik juga membantu dalam meneutralkan keasidan perut. alfalfa juga sangat baik untuk detox dan penyingkiran toksin dalam badan. Alfalfa bagus untuk buang angin jika tiada peppermint shaklee.

OMEGA GUARD

Salah satu kelebihan minyak ikan (Omega-3) ialah mengurangkan keradangan. Bagaimanakah cara anda boleh bertanya ini? Sekarang, gastritis berlaku apabila terdapat peradangan perut dan minyak ikan mengurangkan keradangan perut ke keadaan normalnya.

CAROTOMAX

Oleh kerana beta-karoten adalah 100% sumber semulajadi (diekstrak dari tumbuhan), SAFER daripada mengambil Vitamin A. Beta-karotena sangat penting dan berkesan dalam melindungi membran perut. Ia juga mempercepat proses penyembuhan luka, akibat hakisan perut.

VIVIX

Akhir sekali, tetapi paling tidak adalah penemuan revolusi ini dalam penuaan selular yang membantu melindungi dan memperbaiki DNA. Vivix menyimpan sel-sel yang penting dan kuat, mengaktifkan pertahanan selular dan meneutralkan radikal bebas.

set gastrik shaklee

GASTRIK 16 TAHUN SEMAKIN PULIH DENGAN BANTUAN SET GASTRIK SHAKLEE

Kakma ingin kongsikan pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh.Kakma kena serangan gastrik yang pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun.Bayangkan berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.

Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat gastrik.Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas berbuka mesti kena juga gastrik.kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin perut, tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan.

Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun hanya hilangkan sakit sahaja.

Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP (Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik.Kakma juga makan peppermint ginger untuk buang angin dalam badan.Seperti kita tahu halia sangat bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tk boleh telan air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.

Ini lah set Gastrik yang kakma ambil.

Energizing Soy Protein –ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan.

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat kan.

Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.

Risau Sakit Jantung

Assalamualaikum, Hari ni erna nak berkongsi cerita pasal gastrik suami erna Amie Tiger. 2,3 hari lepas erna dan suami ada pergi ke hospital sebab suami berasa hati dia panas dan selurh badan pun jadi panas, berpeluh-peluh dan dia tak boleh nak duduk diam sebab sakit.

Jadi kami pun pla ke Hospital Besar Sultan Abdul Halim bahagian kecemasan. Ambil nombor dan tunggu giliran.
Bila dah sampai turn suami erna, dia pun masuk la sorang sebab sekarang corona tak boleh masuk dua orang kecuali berkerusi roda. Doktor pun suruhla suami erna pbuat scan, time buat scan tu erna pla teman suami erna.

Dah siap buat scan p balik jumpa doktor tadi, doktor tu suruh buat ctg plak. Bila dh siap semua, suami erna masuk jumpa doktor, kemudian doktor cakap kejap lagi saya cerita sebab time tu ada patient.

Masa doktor panggil suami erna untuk cerita pasal keadaan dia, erna pun masuk sekali. Time tu doktor ni cerita detail pasal sakit suami erna.

Dia cakap suami erna kena stop merokok, stop minum kopi, jangan biar perut kosong, makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang. Sebab sekarang paru-paru suami erna dah mengembang, di sebabkan oleh angin yang banyak dalam badan dan tak boleh nak keluar.

Jantung pulak, setakat ni dia cakap ok. Saluran pemakanan pulak, time skop tahun lepas ada merah-merah.
Jadi doktor cakap jangan biar keadaan macam ni berlarutan, boleh menyebabkan paru-paru bocor dan saluran pemakanan jadi ulser nanti akan jadi lebih teruk.

Kalau paru-paru bocor, nanti bernafas pun macam kepala keretapi akan berbunyi.
Jadi doktor ada bagi ubat untuk kurangkan sakit suami erna tu.

Tapi di sini erna nak share apa yang suami erna amalkan dari produk Shaklee iaitu :-
* Vivix – membantu dalam proses pemulihan di bahagian hati, perut dan seluruh badan
* Herb lax – membantu untuk melawaskan
* Alfafa – membantu untuk membuang angin di dalam badan

Lepas ni erna akan beli untuk suami erna ESP untuk membantu mengatasi gastrik
dan juga Ostometrix membantu mengurangkan asid perut yang berlebihan.

Erna harap siapa-siapa di luar sana yang ada masalah kesihatan ingin amalkan produk Shaklee ni boleh la cari erna.
Yang sihat pun boleh amalkan produk Shaklee ni.

Erna juga harap hampa semua dapat doakan kesihatan suami erna, semoga dia baik seperti sedia kala semula.

Dapat Tidur Lena Dengan Set Gastrik Shaklee

set gastrik shakle shah alam

set gastrik shakle shah alam

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Pulih Gastrik Cepat

set gastrik shakle shah alam

Suami Gastrik Risau Sakit Jantung. Nasib Baik Makan Shaklee

Leave a Reply

Open chat