Set Tumit Kaki Shaklee

Set Tumit Kaki Shaklee

Sakit Tumit Kaki Tanda Lemah Alat Kelamin? sakit tumit merupakan masalah kaki yang kerap berlaku kerana ia terdiri daripada masalah tapak kaki rata, tapak kaki terlalu melengkung, atau aktiviti fizikal seperti berlari yang boleh mencetuskan radang dan kesakitan pada sascia. Set Tumit Kaki Shaklee

Lazimnya apabila kita berbicara mengenai sakit tumit ia sebenarnya lebih dikenali sebagai plantar fasciitis di mana ia merupakan bengkak atau radang terhadap tisu yang menyokong lengkungan kaki yang dikenali sebagai sascia.

“Radang ini disebabkan oleh tiada lengkungan pada kaki serta kaki mendatar yang memberi lebih tekanan serta berulang-ulang pada plantar sascia.

sumber: UTUSAN

Sakit Tumit

Ada beberapa tip atau langkah yang boleh diambil untuk mencegah dan mengelak dari kecederaan sakit tumit. Diantara langkah yang perlu diambil ialah:

1. Bagi wanita elakkan pakai kasut tumit tinggi

2. Gunakan kasut yang sesuai melakukan sesuatu aktiviti

3. Mengawal gaya hidup yang sihat dengan pemakanan yang sihat

4. Jaga pemakanan untuk kawal berat badan, elak berat badan berlebihan

5. Renggangkan otot sebelum lakukan apa-apa aktiviti

6. Apabila bangun tidur elakkan terus berjalan tetapi duduk dahulu dan buat sedikit senaman untuk tapak kaki. Pusing dan gerakkan kaki beberap minit sebelum bangun berdiri.

7. Rendam kaki dalam air suam, rasa lega sangat cara ini

8. Amalkan OSTEMATRIX SHAKLEE setiap hari.. InsyaAllah tiada lagi rasa sakit tumit!

Doa dan Cara Mengurangkan Sakit Tumit

  1. Gunakan Minyak Zaitun – (Ini kerana Zaitun disebut 6 kali di dalam Al_Quran)
  2. Baca Surah al-Fatihah
  3. Baca Ayat Kursi
  4. Baca Surah At Taubah ayat 14

5. Baca Surah Al hasyr ayat 21

6. Disapu atau lebih baik diurut secara perlahan-lahan kebahagian yang kaki yang sakit

Cara Tradisional Mengurangkan Sakit Tumit

Biasakan berjalan kaki di atas rumput yang dipenuhi embun waktu pagi. Ini kerana , mengikut orang tua-tua zaman dahulu, tapak kaki dan bumi yang dipijak oleh tapak kaki itu adalah dua kembar. Dalam erti kata lain, pasangan tapak kaki secara semulajadinya adalah bumi.

Sediakan lebih kurang satu kilogram garam kasar dan goreng tanpa minyak di dalam kuali menggunakan api yang sederhana besar. Apabila semua garam mulai panas, angkat dan bungkus dalam kain bersih. Gunakan untuk menuam pada bahagian tumit anda yang sakit itu. Amalkan selalu, sakit tumit anda pasti berkurangan dan insya-Allah akan sembuh sepenuhnya.

Bagaimana mencegahnya ?
1- Sebaik bangun tidur lakukan regangan kaki dan tapak kaki terlebih dahulu sebelum mula memijak lantai.
2- Gunakan alat sokongan tapak kaki atau ‘night splint’ untuk menetapkan posisi tapak kaki semasa tidur.

Supplement Legakan sakit tumit Berkesan, Selamat

Set Tumit Kaki Shaklee

Set Tumit Kaki Shaklee

Set Tumit Kaki Shaklee

1.Omega Guard

Omega Guard memang terbaik untuk mereka yang sakit tumit kaki. Kesakitan itu bermakna ada radang pada otot kaki. Omega Guard berfungsi untuk melawan radang/ bengkak di dalam tumit. Bengkak itu menyebabkan saraf terkepit dan sakit. Ia mengandungi minyak omega 3 yang sangat-sangat tulen berbanding jenama lain di farmasi.

2.Ostematrix

Sejenis pil kalsium yang mengandungi kalsium dan magnesium untuk melegakan kesakitan pada saraf kaki. Orang tua panggil nak lembutkan urat.

Sakit Tumit Ambil Omega Guard Cepat Sihat

Sakit tumit lebih dikenali sebagai PLANTAR FASCIITIS di mana ia merupakan bengkak atau radang terhadap tisu yang menyokong lengkungan kaki yang dikenali sebagai “fascia”.

Sakit tumit boleh disebabkan oleh:

1.kerosakan kepada tisu otot tendon, tulang kaki serta saraf

2.Radang pada tendon yang menyambungkan otot dan tulang seperti Achilles Tendon di bekalang tumit juga boleh menyebabkan sakit tumit.

3.Saraf kaki yang terhimpit oleh struktur kaki iaitu “flexor retinaculum”.

Ini menyebabkan tekanan pada saraf yang seterusnya menyebabkan sakit yang berpanjangan

OMEGA GUARD

Minyak ikan terbaik yang kaya dengan sumber omega-3 (termasuk EPA & DHA) .Asid lemak Omega-3 dapat membantu mengurangkan keradangan pada tapak dan tumit kaki.

Set Tumit Kaki Shaklee

Set Tumit Kaki Shaklee Pecah

TUMIT PECAH? Jom try krim serbaguna HERBAL BLEND

Melegakan kulit yang kering, mengelupas dan kasar.

Melembutkan kulit kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki.

Formula tidak berminyak yang menjadikan kulit lembut dan segar.

Formula menthol yang menyejukkan diperkaya dengan ekstrak semulajadi termasuk rosemary, kamomil, inyak jagung dan salvia membantu untuk melegakan kulit.

Satu tiub Rm37.50 sahaja! Wassap saya

Tumit Pecah

Set Tumit Kaki Shaklee Untuk kaki pecah

Apa yang istimewa sangat dengan krim herbal blend ni ye sampai berebut-rebut orang nak beli especially mak mak?

Merawat eczema dan gatal-gatal akibat gigitan serangga – Herbal Blend sangat berkesan dalam merawat kesan gigitan nyamuk atau serangga supaya bintat atau bengkak tak melarat-larat.

Melembutkan tumit dan merawat tumit pecah – Masalah tumit pecah sememangnya memalukan. Sapukan sahaja di kawasan tumit pecah dan kawasan kulit yang kering, Insya Allah lepas ni okey

Ubat luka atau melecur – Herbal Blend pun boleh digunakan untuk menggantikan minyak gamat. Seeloknya kena ada satu Herbal blend dalam setiap rumah, bila ada luka je, cepat baik. Untuk luka, kesan calar akibat cakaran kucing atau terkena benda panas.

Luka pada puting bagi ibu-ibu yang menyusu – Luka pada puting akibat gigitan si kecil? Perit dan Pedihnya, hanya ALLAH je yang tau. Ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, Herbal Blend dapat membantu untuk merawat luka tersebut.

Menghilangkan parut – Kalau ada parut akibat chicken pox atau campak, cuba sapukan herbal blend. InsyaAllah parut akan pudar dan menghilang entah ke mana.

Ruam pada bayi – Bayi sememangnya senang terkena ruam, terutamanya ruam lampin. Jangan tak tau, Herbal Blend mampu melegakan rasa pedih dan insyaAllah akan merawat ruam lampin tersebut.

Losyen harian – Herbal Blend boleh digunakan sebagai losyen harian supaya tangan sentiasa lembut. Herbal Blend tidak berminyak. Jadi sememangnya nyaman dan selesa sesuai dengan semua jenis kulit termasuk kulit baby NEWBORN

Tumit Pecah Elok Dengan Herbal Blend Shaklee

Tumit Kaki Merekah  Sembuh Makan Shaklee

SAY GOODBYE TO CRACKED HEELS!

Sebelum ni tumit saya memang merekah teruk. Tak terkira berapa banyak krim yang dah disapu untuk licinkan balik tumit.

Hari ni sambil tengok TV, sambil belek tumit..

Eh, bila tumit jadi flawless gini?? Mana pergi rekahan banyak-banyak hari tu?

Selepas amalkan Shaklee ESP & Vitamin C dengan konsisten, tumit terus jadi licin! Kalau tahu lah macam ni hasilnya, dari dulu lagi dah setia dengan Shaklee

Set Kecantikan Shaklee ni tengah promo tau. Text me for more details

Sending positive vibes your way,

Leave a Reply

Open chat