Set Covid Shaklee

Set Covid Shaklee

Set Covid Shaklee. Pandemik atau tiada pandemik, sentiasa penting untuk menjaga kesihatan anda dengan baik. Selain daripada melindungi diri anda daripada COVID-19, ini juga untuk mengelakkan penyakit lain, terutamanya semasa musim selesema 2021 ini. Salah satu cara untuk melakukannya ialah dengan mengambil penggalak sistem imun terbaik yang ada.

Sila ambil perhatian bahawa suplemen tidak menyembuhkan atau mencegah COVID-19, tetapi sistem imun yang lebih kuat adalah penting kerana ia boleh membantu mengawal gejala dan bertahan daripada virus.

Vitamin D

Vitamin D adalah antara empat vitamin larut lemak dan vitamin penggalak imun terbaik yang diperlukan oleh tubuh. Tahap rendah vitamin ini boleh menyebabkan peningkatan risiko jangkitan dan penyakit. Dengan sifat anti-radang dan imunoregulasi, ia membantu mengaktifkan pertahanan imun. Selain itu, ia membantu melawan jangkitan pernafasan.

Satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa paras darah sekurang-kurangnya 30 ng/mL 25-hydroxyvitamin D nampaknya mengurangkan risiko kesan yang teruk pada pesakit yang mengalami gejala COVID-19. Vitamin D boleh diperolehi melalui pendedahan kepada cahaya matahari atau daripada makanan seperti ikan berminyak dan daging merah. Cara lain ialah dengan mengambil suplemen.

Vitamin C

Vitamin C atau asid askorbik membantu dalam pertumbuhan, perkembangan dan pembaikan tisu badan. Ia penting dalam mencegah jangkitan. Ia mempunyai ciri antivirus, anti-radang, antioksidan dan imunomodulator. Apabila seseorang mengalami tekanan fisiologi, penurunan tahap Vitamin C diperhatikan dalam darah. Telah didapati bahawa risiko radang paru-paru berkurangan dengan ketara dengan suplemen Vitamin C.

Vitamin B Kompleks

Vitamin B memastikan sel berfungsi dengan baik, membantu tindak balas metabolik, membantu dalam mencipta sel darah merah dan putih baru dan mengekalkan sel yang sihat (kulit, otak dan tisu badan).

Vitamin B Kompleks mempunyai potensi besar dalam melindungi daripada COVID-19. Ia menjadi pengantara dalam pengaktifan yang betul bagi tindak balas imun semula jadi dan adaptif, meningkatkan fungsi pernafasan, merendahkan paras sitokin pro-radang dan menghalang pembekuan darah yang terlalu banyak.

Elderberry

Dikemas dengan antioksidan serta vitamin yang boleh membantu dalam meningkatkan sistem imun, elderberry diambil sebagai makanan tambahan untuk selesema dan selesema. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa elderberry boleh melegakan simptom selesema dan jangkitan pernafasan lain.

Elderberry lebih baik diambil sebagai makanan tambahan berbanding dengan makan buah sebenar. Apabila tidak disediakan dengan betul atau diambil dalam dos yang besar, ia boleh menyebabkan kesan sampingan seperti muntah dan loya. Sekiranya anda hamil, menyusukan anak, mengalami alahan atau mengambil ubat, sebaiknya dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu sebelum mengambil elderberry.

Zink

Zink adalah mineral yang membantu meningkatkan fungsi sistem imun. Ia adalah penting untuk mengekalkan kesihatan sistem kardiovaskular, pembiakan dan saraf anda. Zink terdapat dalam daging, kerang dan kacang. Vegetarian mungkin berisiko untuk kekurangan Zink kerana makanan ruji seperti bijirin, kekacang, biji dan ubi (kentang, bit, lobak merah) mengandungi fitat yang mengurangkan penyerapan zink.

Mineral ini mempunyai kesan antivirus dan boleh memendekkan tempoh selesema biasa. Kajian terbaru menunjukkan bahawa zink mempunyai sifat perlindungan yang berpotensi terhadap COVID-19 kerana ia mengurangkan keradangan dan menggalakkan imuniti antivirus.

Cendawan

Sejak zaman purba, cendawan telah digunakan untuk merawat dan mencegah jangkitan dan penyakit. Cendawan perubatan telah dikaji untuk potensinya dalam meningkatkan sistem imun. Cendawan mempunyai banyak jenis — surai singa, shiitake, ekor ayam belanda dan maitake adalah antara yang telah menunjukkan potensi meningkatkan imun. Beberapa jenis cendawan juga telah menunjukkan sifat antibakteria.

Selenium

Selenium ialah unsur yang mengambil bentuk organik dan bukan organik. Sesetengah bentuk kimia unsur ini mungkin berbahaya kepada manusia. Ciri-ciri perubatan bentuk selenium yang selamat menyumbang kepada peningkatan kesihatan imun. Kajian ke atas haiwan menunjukkan bahawa suplemen selenium boleh meningkatkan pertahanan antivirus terhadap beberapa jenis influenza, seperti H1N1.

Propolis

Propolis dihasilkan oleh lebah madu. Ia mempunyai sifat meningkatkan imun dan kesan antivirus yang berpotensi. Simulasi molekul telah menunjukkan bahawa propolis mungkin memainkan peranan dalam menghalang gabungan spike virus dalam sel perumah yang mencetuskan ribut sitokin. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa pesakit COVID-19 yang dimasukkan ke hospital mendapat manfaat daripada penggunaannya dari segi pemulihan yang lebih cepat dan pelepasan yang lebih awal. Lebih banyak kajian perlu dijalankan untuk membuktikan kepentingannya dalam memerangi COVID-19.

Acai Berry

Acai berry adalah antioksidan yang terkenal. Ia menyokong kesihatan umum dan fungsi imun. CNN melaporkan bahawa kajian oleh konstituen Universiti Toronto telah mengaitkan ekstrak acai berry Brazil dengan pengurangan tindak balas keradangan teruk pada pesakit COVID-19. Ia secara khusus menyasarkan keradangan pengantara NLRP3 yang mengaktifkan tindak balas terhadap jangkitan dan tekanan.

Echinacea

Suplemen Echinacea boleh membantu dalam mengurangkan gejala jangkitan pernafasan akut, serta selesema biasa, memandangkan ia diambil pada peringkat awal. Kajian mencadangkan bahawa ia boleh mengurangkan keterukan jangkitan pernafasan akut. Keputusan menunjukkan bahawa ia merendahkan perkembangan ribut sitokin dan Sindrom Gangguan Pernafasan Akut (ARDS), yang menjadi faktor kematian pesakit COVID-19. Terdapat beberapa laporan mengenai tindak balas buruk daripada penggunaannya. Oleh itu, ia dianggap biasanya selamat.

Akar Likuoris

Penemuan makmal menunjukkan bahawa glycyrrhizin dalam likuoris telah menunjukkan kesan peneutralan pada SARS-CoV-2 walaupun pada kepekatan rendah. Bahan aktif dalam akar likuoris telah menunjukkan kesan antivirus terhadap pelbagai virus seperti HIV, virus herpes simplex dan coronavirus.

Andographis

Andrographis adalah herba yang mengandungi andrographolide yang telah dipertimbangkan untuk digunakan dalam pembangunan ubat melawan COVID-19. Ia mempunyai ciri antivirus terhadap virus yang menyebabkan penyakit pernafasan seperti influenza A. Berdasarkan kajian, ekstrak Andrographis dan bergantung kepada dos andrographolide menghalang replikasi SARS-CoV-2, agen virus yang menyebabkan COVID-19.

batuk lepas covid

Testimoni dari bekas pesakit covid

Siapa yang pernah kena covid dan masih merasa kesan pos covid sehingga sekarang? Ramai bekas pesakit covid yang share dorang ambil masa yang lama untuk betul2 pulih dan dapat semula kesihatan seperti yang asal . Kebanyakan nya batuk dan sakit tekak yang lama. Virus dah takde tapi kesan yang ditinggalkan lama nak hilang . Hanya immune badan saja penentu boleh sihat dengan cepat atau lambat .

Kalau immune kita kuat kita cepatlah sihat. Kalau immune lemah, lama lah kena hadapi . Untuk kuatkan sistem immune wajib makan vitamin yang bersifat immune booster .Sel yang cukup nutrisi akan ada kekuatan untuk fight dan perbaiki sel2 lain yang dah rosak . Jadi sekurang kurang nya amalkan makan vitamin c dan hero kiddo .Supplement shaklee ni berbeza dgn supplement lain. Supplement shaklee telah melalui banyak ujian dan dijamin sumbernya beyond organik .

Kita bukan saja pastikan sumber yang dtg untuk kita buat vitamin tu organik saja tapi kita pastikan sehingga dah siap jadi vitamin memang takde bahan2 yang tercemar. Saintis shaklee juga bukan calang2 saintis. Semuanya bertaraf funia. Makmal shaklee adalah antara makmal tercanggih di dunia . Shaklee sememangnya invest untuk hasilkan vitamin yang berkualiti . Sebab tu effect makan vitamin shaklee tak kan sama dgn vitamin lain . So nak beli vitamin, pilih shaklee saja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *